Skip to content
Home » בלוג » יוקולילי- איך לבחור את היוקללה שהכי מתאים לכם?

יוקולילי- איך לבחור את היוקללה שהכי מתאים לכם?

Concert ukulele- musical instrument
יוקוללה מיוחד

היוקולילי נכנס לחיינו בסערה בעשור האחרון ומסרב לעזוב. זאת מפני שהכלי המהמם והמסקרן הזה שהגיע אלינו היישר מהוואוי הוא כלי מושלם למתחילים ולמקצוענים כאחד. הוא קל משקל, אפשר לקחת אותו לכל מקום, הוא סופר מגניב, ויש לו צליל ממכר. אבל איך תדעו איזה סוג של יוקולילי הכי מתאים לכם כמתחילים? כמה כסף להשקיע? איפה לקנות? והאם כדאי להזמין מאתרי האינטרנט השונים או ללכת לחנות מקומית ולנסות. כל זאת ועוד בהמשך הכתבה.

לבחור את סוג היוקלילי הנכון עבורך.

ישנם ארבע סוגים של יוקולילי- סופרן, קונצרט, טנור ובריטון.

הסוג הכי נפוץ הוא הסופרן/ סופרנו יוקולילי. הסופרן הוא הכלי הכי קטן, כ13 אינץ’ היתרון שלו הוא שהוא קל משקל, קל לנשיאה ונראה כמעט כמו צעצוע. חלק מחסרונותיו הם שהוא קטן מדי אם בורכתם באצבעות שמנמנות או שאתם בוגרים וכמובן שבגלל שהוא קטן גם תיבת התהודה שלו קטנה ולכן גם הצליל שהוא מפיק הוא יפה אך מעט חלש יותר מאשר אחיו הבוגר- הקונצרט יוקללה.

הקונצרט הוא מעט יותר גדול מהסופרן. כ 24 אינץ’ ואם תשאלו אותי הוא הכלי האולטימטיבי. הצוואר שלו קצת יותר ארוך, הסריגים יותר מרווחים ויש מקום לאצבעות, הצליל יותר עמוק וחזק ובאופן כללי למרות שהסופרן הוא היוקללה הנפוץ אני הייתי ממליץ למי שמתחיל ללכת על הקונצרט.

הטנור- גם כאן השוני העיקרי הוא הגודל, האורך ועומק הצלילים. הטנור הוא פחות נפוץ מכיוון שהוא כמעט בגודל של גיטרה קטנה ומי שנמשך ליוקללה נמשך אליו בעיקר בגלל הקומפקטיות של הכלי.

בריטון- שזהו היוקולילי היחיד שכוון באופן שונה משאר הכלים. גודלו בגודל של גיטרה והוא פחות נפוץ ובדרך כלל מנגנים עליו מקצוענים.

מה ההבדל בין יוקולילי לגיטרה?

בקצרה- לגיטרה שישה מיתרים וליוקולילי ארבעה מיתרים. גיטרות לרוב יותר גדולות ויותר מורכב ללמוד לנגן עליהן. האקורדים ביוקלילי פחות מורכבים מבגיטרה וכך גם שיטות הפריטה.

אל תשקיעו הרבה כסף ביוקלילי הראשון שלכם.

ההבדל בין סוגי היוקלילי לעיתים הוא מינורי ולא תוכלו להבחין בין יוקלילי ב250 לבין יוקללה ב1500 שקלים. יחד עם זאת, השוק מוצף בכלים שמיוצרים באופן מ חפיר וכדאי לקנות כלי שהמליצו לכם עליו (המלצות מנסיון- בהמשך). 

אז איך בוחרים יוקלילי?

אני זוכר שהתחלתי לחפש את היוקלילי הראשון שלי הייתי מבולבל נורא, היו כל כך הרבה סוגים. היה לי רקע והבנה מסויימת של מונחים כי ניגנתי על גיטרה במשך 7 שנים לפני שחשבתי לגוון בכלי חדש. לבסוף חבר המליץ לי על הLaka VUC40 Concert Ukulele with Bag – Mahogany. הזמנתי אותו והוא היה פשוט מדהים, כלי שגרם לי להתאהב בצליל מהרגע הראשון, היוקללה הזה הוא מעץ מהגוני, מה שנותן לו צליל עמוק וקלאסי, מרווחי הסריגי שלו היה מושלמים והוא הרגיש כמו כלי יוקרתי.

כמה עולה יוקללה טוב?

טווח המחירים הוא רחב אבל כדאי לדעת- אם תקנו יוקלילי בפחות מ 300 שקלים, לא תהיו מרוצים!

אתם לא קונים צעצוע, אתם רוצים צליל טוב ונקי. עמידות. והכי חשוב שהכלי ישאר מכוון ולא ייצא לכם מכיוון כל חמש דקות, לכן הבניה חייבת להיות איכותית.

ההמלצות שלי.

המלצות שלי לסופרן יוקלילי

היוקלילי הייחודי של חברת קאלה

היוקללה הזה ללא ספק מנצח את המתחרים כשמדובר ביוקללה למתחילים. 
הוא קל לנשיאה, קל ללמידה, מגיע עם נרתיק רך במתנה והכי חשוב, יש לו מראה שאי אפשר לשכוח.   יש לו מראה ייחודי שגורם לקנא.
 אפשר ללמוד לנגן עליו ממש מהר. והכי חשוב – יש לו צליל מעולה.
הוא מגיע במגוון עיצובים נדירים וכל אחד יכול לבחור עיצוב שמשקף את האופי שלו.
 
יוקלילי סופרן שהכי כדאי לקנות
5/5

יוקולילי סופרן של קאלה- הדגם המנצח-

Kala KA-15S-S

  על חברת “קאלה” שמייצרת יוקולילי שנים רבות אפשר לכתוב בלי סוף אבל זה לפוסט נפרד. היוקולילי הספציפי הזה הוא הכי מומלץ בעיני. הוא מקצועי, בעל מראה קלאסי. יש לו צליל מעולה ותיבת תהודה גדולה במקצת מהיוקולילי סופרנו הקלאסי בגלל שהצורה נותנת נפח למבנה הכלי ולכן יש לו צליל מעולה במחיר מנצח, יוקולילי מומלץ גם למתחילים וגם למקצוענים.

 

יוקלילי סופרן עמיד במים- KALA WATERMAN

יוקלילי סופרן שקוף ועמיד במים לאלה שאוהבים לקחת איתם את היוקלילי לבריכה או לים בלי חשש שיהרס. .חברת קאלה העולמית, מוכרת בזכות היוקלילי האיכותיים שלה והמחירים הטובים שהיא מציעה, עכשיו היא יוצאת עם יוקלילי מדהים לחובבי הטבע ופעילות החוץ. הכלי עשוי מחומר ABS איכותי זה כלי שמתאים לכולם אבל מיוצר במיוחד לאלה שמבלית בסביבת מים. ומגיע עם מיתרים של אקילה, המיתרים האיכותיים בעולם.

יוקלילי סופרן עמיד במים
5/5

ההמלצות שלי לקונצרט יוקולילי

הדור החדש של שיאומי.
אי אפשר בלי לציין את היוקולילי החדש של שיאומי בגודל 23 אינץ. גם כאן הם הפציצו בעיצוב לצד טכנולוגיה מנצחת ומחיר ללא תחרות. מאוד נהינתי מהכלי הזה. יש מלא פיצ’רים חדשים והגודל והצליל פשוט מושלמים.
 
גם כאן חברת קאלה העולמית מנצחת ובגדול. עם סדרת הגולשים החדשה שלה.
היוקוללה מומלץ לכל מי שרוצה כלי קלאסי שנשמע מצויין, נוח לנגינה, במחיר מפתיע. יש בו כל מה שאני אוהב ביוקלילי. הוא זורק אותך אחורה בזמן לאי בודד שבו רק אתה יושב ומנגן. יש לו עיצובים מדהימים אח יש לשים לב שהכמות מוגבלת והביקוש גדול. כדאי להזמין מהר לפני שיגמר…