Skip to content
Home » בלוג » הפעלת יום ההולדת שאתם חייבים להכיר- המדריך להורה החוגג

הפעלת יום ההולדת שאתם חייבים להכיר- המדריך להורה החוגג

הפעלת יום הולדת - אימוג'ילדת

הפעלת יום הולדת זה פרויקט בפני עצמו, כל הורה יודע שכשמגיע יום ההולדת של בנו, הדבר המטריד ביותר הוא האם להביא מפעיל ליום הולדת ואם כן איזו הפעלת יום הולדת תתאים גם לילד וגם לחברים. ובסוף המאמר נחשוף את הפעלת היום הולדת שאתם חייבים להכיר.

אז איזו הפעלת יום הולדת מתאימה לכל גיל? כמה עולה הפעלת יום הולדת ומה חשוב לבדוק לפני שסוגרים עם מפעיל יום הולדת.

איך לחגוג לילד או לילדה? האם בחוץ? בבית? אולי נשכיר מקום. הרבה שאלות שמציפות אותנו לקראת היום החשוב, בו אנו מנסים להגשים לילדינו את כל החלומות ולגרום לו לאושר עילאי.

מה באמת חשוב?

לאחר שנים של ניסיון כמפעיל וכהורה היום אני יכול להגיד בוודאות שהדבר החשוב ביותר בהפעלת יום הולדת הוא קודם כל – להעצים את הילד. לגרום לו להרגיש במרכז ולחזק לו את הביטחון. נכון שיש ילדים ביישנים שקשה להם להיות במרכז העניינים. והדבר החשוב לדעתי הוא “לקלף” אותם לאט לאט ולזרום איתם. לתת להם מסגרת הפעלה שיוכלו לפרוח בה ולהרגיש בטוחים לפרוץ גבולות.

קישוטים, שולחן פיקניק, כיסאות, פיצות, מתנות לילדים, כל אלה חשובים אבל הם רק העטיפה של המתנה האמיתית, והדבר החשוב ביותר שהוא, כמו שכבר כתבתי- להעצים את ילד יום ההולדת.

איזו הפעלת יום הולדת מתאימה לכל גיל?

ובכן, גם כאן התשובה היא לא פשוטה. הדבר הבטוח הוא שעד גיל שנתיים לא צריך להביא מפעיל ליום הולדת.

בין גיל 3-5 כדאי למצוא מפעילי קטנטנים, נסיכות ופיות לבנות, כדורגל והרפתקאות לבנים. בגיל הזה בדרך כלל מספיקה הפעלת יום הולדת של שעה + הפסקה וכולם מבסוטים.

הפעלת יום הולדת לגילאי 6-10 – אלה הגילאים שהכי כדאי להביא אליהם מפעיל ליום ההולדת מכמה סיבות.

הילדים כבר בדרך כלל מגובשים בגיל הזה, הם יזכרו את האירוע הזה לעד, הם יודעים להעריך והם פשוט נהנים בטירוף. בדרך כלל הפעלת יומולדת לגילאי 6-10 היא הפעלה של שעתיים עם הפסקת אוכל באמצע.

איפה לחגוג את יום ההולדת ?

אפשר לעשות את האירוע בכמה מקומות, לכל אחד יתרונות וחסרונות.

לחגוג יומהולדת בבית

אם יש לכם בית גדול והרבה מקום אתם ודאי חושבים לעשות את המסיבה בבית אבל כדאי שתדעו כמה דברים, לעשות מסיבת יום הולדת לילדים בבית זה מלכלך. מלכלך את הבית, הקירות, אם יש שטיחים. זה המון רעש ואקוסטיקה גרוע. אם בכל זאת החלטתם לחגוג בבית אין בעיה ( זה הרי יותר קל מלסחוב חפצים ואוכל לפארק הקרוב ויותר זול מלהשכיר מקום) רק תהיו מוכנים נפשית, פנו כמה שיותר רהיטים בבית, כסו את הטלוויזיה, והחביאו חפצים ייקרי ערך.

לחגוג יומהולדת בחדר דיירים של הבנין

חדר דיירים הוא אופציה לא רעה (למי שיש בבניין) אבל החיסרון הכי גדול בו הוא שיש בחדרי הדיירים האלה אקוסטיקה נוראית, ולעיתים המבנה של חדר הדיירים הוא כזה שקשה לרכז בו את הילדים. מה גם שכשיש מסיבה בחדר דיירים כל השכנים יכולים לבוא “ולהסתנן” לאירוע גם אם לא הוזמנו…. היתרון הגדול בחדר הדיירים הוא שהוא לא עולה כסף ולא אכפת לכם אם הוא מתלכלך.

פארק/ גינה ציבורית

לחגוג הפעלת יום הולדת בפארק כמובן תלוי במזג האויר, מזג האוויר לעיתים יכול להפתיע, במיוחד שהפעלת יום הולדת כדאי לשריין לפחות חודש מראש, אם ירד גשם או יפתיע אתכם חמסין איום, אתם חייבים להיות מוכנים ל”תוכנית מילוט” מה גם שקשה לשמור על הילדים מרוכזים ובאותו מקום ואם יש מתקני משחקים בפארק אז בכלל, כולם מתפזרים. היתרון הגדול של פארק או גינה הוא, שהאקוסטיקה מעולה, לא מפריעים לשכנים, אין קירות ללכלך, וזה בחינם. החסרונות מלבד אלה שמניתי עד עכשיו הם גם שצריך לסחוב דברים ולשמור מקום מראש אם הפארק עלול להיות עמוס. טיפ קטן- חשוב להתמקם רחוק ממתקני משחקים.

חצר של בית פרטי

אם התמזל מזלכם ויש לכם אפשרות לחגוג בחצר של בית פרטי, זו אופציה מעולה, תוכלו לוותר על הסחיבות לפארק, להנות מאקוסטיקה טובה. חשוב מאוד לפנות מתקנים או משחקים אם יש כדי שהילדים לא יתפזרו. חשוב שיהיה הרבה שטח בחצר וכדאי לעדכן את השכנים על האירוע אם זה בית משותף.

להשכיר מקום

לדעתי זו האפשרות הכי פחות נחוצה. אני ממליץ עליה רק כאשר אין ברירה. זו בחירה טובה אם צריך לעשות הפעלת יום הולדת כשיש מזג אוויר בעייתי, הרבה מוזמנים ואין מקום אחר. כשכל הפרמטרים האלה מתקיימים ביחד, אז האפשרות של השכרת מקום היא נכונה. אחרת, פשוט חבל על הכסף.

הפעלת יום הולדת לילדים

האם לחגוג לבד או עם עוד חבר/ חברה

כמו לכל דבר, לשני המקרים יתרונות וחסרונות, היתרון הברור הוא- חיסכון בכסף. ברוב המקרים, לא תידרשו לשלם כפול על עוד ילד או שני ילדי יומולדת נוספים, בדרך כל התשלום הנוסף הוא סמלי אם בכלל. חיסרון שיכול להיות למקרה של חגיגת יומולדת למספר ילדים הוא שאם יש ילד יומולדת אחד ביישן ואחד סופר מוחצן ובטוח בעצמו, יהיה קשה לתת לשניהם את אותו ביטוי וצומת הלב במהלך האירוע. מפעיל טוב ומנוסה, יודע לווסת בין מספר חוגגים ולתת לכל אחד צומת לב שווה, ולתת לכל ילד בדיוק מה שהוא צריך.

מה יותר חשוב, קונספט מגניב, או מפעיל טוב

גם וגם! אבל חד משמעית המפעיל חשוב יותר. מפעיל טוב יכול לעשות הפעלה בלתי נשכחת גם עם קונספט “בינוני” לעומת זאת, מפעיל לא מנוסה יכול “לחרב” יומולדת גם עם קונספט מפוצץ וציוד ואביזרים מרשימים ביותר.

כמה ילדים להזמין

מספר הילדים האולטימטיבי להפעלה טובה עם מפעיל אחד הוא בין 20-35 ילדים (ומקסימום 39/40 ילדים) מעבר לזה תרגישו בלגאן, רעש וחוסר ריכוז מצד הילדים.

מה לתת לילדים לאכול בהפסקה

הפסקת אוכל בהפעלת יום הולדת צריכה להיות קלילה, מהירה להגשה וגם לאכילה, אחרת היא נמרחת וזה מוריד את האנרגיה של האירוע. פיצות תמיד עובדות הכי טוב, הילדים אוכלים די מהר ורוב הילדים אוהבים פיצות, צלוחיות עם ירקות ובורקסים זו גם אופציה טובה.

אימוג'ילדת

אז מה היא הפעלת יום ההולדת שאתם חייבים להכיר

 

ובכן, לאחר יותר מעשר שנות ניסיון במגוון הפעלות, הבנו שהדבר הכי חשוב בהפעלה הוא קודם כל המפעיל! על המפעיל להיום בעל אינטליגנציה רגשית גבוה ויכולת הסתגלות לרצונותיו של הילד, יכולת להבין תוך רגע, מי הילד שעומד מולו, ומה יעשה אותו הכי מאושר ביום הכי חשוב בשנה. האם הילד ביישן וצריך “לקלף” אותו לאט ובעדינות? האם הילד רוצה להשתתף בכל המשימות או אולי הוא מאוד אוהב לבחור חברים לעשות את המשימות? המפעיל גם חייב להיות, סופר כריזמטי, מצחיק בטירוף, עדין ובעל גישה לילדים אך בעל יכולת להשתלט על כולם ולהוביל את האירוע. יכולת הקשבה והבנה של מה ההורים רוצים ומדמיינים באירוע הזה\ הרי זה גם האירוע שלהם והם עובדים מאוד קשה למענו.

בדיוק בשלב זה של הכתבה, כדאי להמליץ לכם על הפעלת יום הולדת שנקראת- אימוג’ילדת. כן כן, הפעלת יום הולדת ברוח האימוג’י, שתוציא מהילדים שלכם ומכל החוגגים מלא פרצופים מצחיקים ורגשות שלא הכרתם.

ההפעלה כוללת- משימות אומץ, הישרדות ילדים, ריקוד הטיקטוק המפורסם של אימוג’ילדת, פרסים, מתנות ועוד מלאאא כיף. כל המפעילים הם שחקנים, בוגרי ב”ס למשחק עם ניסיון של מעל 7 שנים בהפעלות ימי הולדת במגוון גילאים. מפעילי אימוג’ילדת שמים דגש על העצמת ילד או ילדי יום ההולדת. אפשר ליצור קשר גם בוואטסאפ

רוצים לקבל מאיתנו שיחת ייעוץ חינמית? השאירו פרטים ונדאג לחזור אליכם עוד היום עם הצעה להפעלת יומהולדת שתגשים לילדכם את כל החלומות.

כתבו את שמכם
כתובת המייל שלכם
ספרו לנו בקצרה כדי לתת לנו רקע של מה שאתם מתעניינים לגביו
אימוג'ילדת