Skip to content
Home » בלוג » סקי- הלבן הממכר שכדאי להיזהר ממנו.

סקי- הלבן הממכר שכדאי להיזהר ממנו.

סקי
סקי

אז החלטתם להתחיל לגלוש כי חבר שגולש שכנע אתכם שאתם חייבים להתחיל עם סקי, או שאתם סתם מחפשים תחביב חדש. אבל מאיפה מתחילים, איזה ציוד לקנות, לקנות או להשכיר, מתלבטים בין סקי או סנובורד, כמה זמן לוקח ללמוד לגלוש ועוד בכתבה הבאה. “כל תחביב חדש מצריך חשיבה מוקדמת והתחלה מחושב כדי שבסוף נוכל להנות ממנו ולא נפרוש אחרי מספר פעמים”, כמדברים על סקי המשפט הזה מקבל משמעות כפולה ומכופלת.

הכתבה הבאה נדבר על כל הפרמטרים שיש לשקול לפני שבוחרים את התחביב הזה ומה המשמעות כלכלית.

סקי הוא ספורט לעשירים

נכון ולא נכון. נכון- סקי הוא תחביב יקר, ביגוד עולה הרבה כסף וכשמדברים על ביגוד יש לא מעט פריטים לקנות כגון: מעיל סקי, מכנסי סקי, לבוש תחתון שזה בעצם גטקס וחולצה טרמית מחממת, גרבי סקי, נעלי סקי (אפשר להשכיר, עוד נדבר על זה בהמשך) כפפות טובות ואטומות למים, כובע, צעיף, קסדה, גוגלס (משקפת לסקי) ועוד.

אבל… ההשקעה בביגוד היא חד פעמית ומחזיקה שנים רבות, מעיל הסקי שלי נקנה לפני למעלה מעשר שנים, נכון הוא כבר לא באופנה אבל עושה אתת העבודה בצורה מושלמת. כמו כן בפעמים הראשונות שתגלשו תוכלו לקנות רק חלק מהציוד וחלק להלוות מחברים. טיפ קטן- בבחירת מעיל סקי כדאי לבחור מעיל בצבע סולידי שיהיה אפשר ללכת איתו גם בימים קרים או בטיול לחול.

מעבר לציוד שאת חלקו כדאי להשכיר, אפשר למצוא חופשות סקי במחירים ממש טובים של כ 1000 יורו לאדם לחמישה ימים כולל הכל. כן זה לא זול כמו לשחק כדורגל בשכונה, וכן זה רק מספר ימים בשנה, אבל אין תחביב שמשתווה לזה!

איפה כדאי לקנות ציוד סקי

יש בארץ שלוש רשתות מרכזיות וותיקות שמוכרות ציוד סקי.

האחת מהן ואולי הוותיקה ביותר היא רשת סקיפס המחזיקה מותגים רבים ויש לה וותק וניסיון להתאים את הציוד לרמת הגולש

השנייה היא רשת אופפיסט שמתגאה בשירות אדיב וסבלני ותעזור לכם לבחור את הציוד הנכון בשבילכם

והשלישית היא רשת למטייל שמתמחה גם בציוד קמפינג ועוד, אפשר למצוא גם מחירים טובים אך הרשת לא מתמחה נטו בציוד סקי

 מעבר לזה יש מבצעים טובים וחנויות מצוינות בחו”ל, אחד האתרים המעולים ששולחים לארץ הוא –SKI INN

יש לזכור שכם מוצר מעל 75$ נכון לכתיבת שורות אלה מחויב במע”מ ויש לחשב את דמי המשלוח, לעיתים יחד עם המע”מ ודמי המשלוח המחירים עדיין משתלמים.

כמובן שאפשר למצוא מציאות כמו כפפות, מכנסיים מעילים ועוד ציוד משלים  בונוס קטן מאיתנו- לקישור הזה יהיה לכם מאוד קשה להגיע לבד. הנה דף האוטלט של אמזון עם מוצרים שישבו יותר מדי זמן על המדף או שיש בהם צפי ל”עודף מוצרים”. כדי להכניס מוצר לדף הזה יש צורך להוריד מחיר בצורה משמעותית…. תהנו.  AMAZON

אז אחרי שסיכמנו שסקי הוא תחביב יקר בוא נדבר על למה פשוט אי אפשר ולא כדאי לוותר על התחביב הזה.

אין הרגשה יותר מסקרנת, מרטיטה ומפחידה כמו לעלות ברכבל ולהסתכל למעלה, למטה או לכל כיוון אפשרי, היופי של ההרים המושלגים פשוט עוצר נשימה וזה לא באמת משנה אם אתה באלפים השוויצרים או בחרמון, שלג זה פשוט יפה ומרגש וכמו שאני אומר- הלבן הכי ממכר.

מאיזה גיל אפשר להתחיל עם סקי ומתי כבר מאוחר מידי.

נכון שאומרים שאף פעם לא מאוחר מידי, אבל אם אתם מעל גיל 65 ואף פעם לא גלשתם- התחילו בזהירות 😊

אין ספק שילדים קולטים יותר מהר כל דבר ובמיוחד סוגי ספורט הקשורים בשיווי משקל, ילד יכול להתחיל ללמוד לגלוש מגיל 5 למרות שאם תחפשו, תוכלו למצוא ביו טיוב גם ילדים בני 3 גולשים. רמת הקושי אכן עולה עם הגיל וכך גם רמת הסיכון לפציעות וזמן ההחלמה. אין דבר יותר מאכזב מלראות בחור בן 35 נפצע ביום הראשון של חופשת הסקי שלו ומאבד את היכולת לגלוש ( אל דאגה, עדיין יש עוד כמה אטרקציות בחופשות סקי גם לפצועים)

מכיוון שאנחנו חיים במדינה חמה וטרנד הגלישה נכנס לחיינו רק בחמש השנים האחרונות, רוב הישראלי מתחילים לגלוש בסביבות גילאי ה20-30, זה אחלה גיל ללמוד, דורש השקעה כמו כל ספורט אבל מאתגר ומהנה בטירוף.

איך בוחרים מעיל סקי

 

א. זה קודם כל אטימות למים. מינימום 10 אלף מ”מ. (אפשר גם 5 אלף מ”מ אם אתם קצרים בכסף ולא פוגשים הרבה את השלג/ לא מתכננים לגלוש הרבה שעות לסקי..

ב. טווח תנועה- המעיל לא יכול להיות צמוד מדי, גלישה היא ספורט לכל דבר והגוף צריך טווח תנועה מלא ללא הגבלה.

ג. בידוד טוב- תלוי כמה אתם סובלים מקור אבל בגדול בידוד טוב זה דבר חשוב, למרות שמניסיון אישי זה המדד היחיד שאפשר קצת להתפשר עליו ולגבות אותו בחליפה טרמית טובה. אפילו יותר נוח. לפעמים אני גולש ביום שמשי בחרמון עם מעיל קליל ועדיין חם לי.

ד. בד נושם- גלישה זה ספורט ובספורט מזיעים, חשוב שיכנס מעט אוויר למעיל ובעיקר שהמעיל יינדף זיעה.

ה. משקל- אתם לא רוצים מעיל כבד. אני אישית לא אוהב מעילים מתפרקים בשכבות, זה אף פעם לא עובד לי וזה בדרך כלל מעילים כבדים.

ו. תאי אחסון- כיס לסקי פס! ועוד כמה כיסים פרקטים עם מקום סביר לדחוף את אחת הכפפות כשאתה עוצר לדבר בטלפון 🙂

ז. כובע מתנתק- העדפה שלי בלבד, יכול להיות שלא כולם יתחברו. לי זה עוזר לנתק את הכובע בימים חמים ושטופי שמש (כשיש כאלה) מכניס קצת אוויר לעורף ולא מפריע לקסדה.

רוצים להוסיף פרמטר? מוזמנים להוסיף בתגובות.

 

לא לשכוח לשתף את הכתבה  כדי שעוד אנשים יוכלו להנות וגם לתת לנו עוד טיפים משלהם.