Skip to content
Home » בלוג » יוקללה – התחביב המושלם לעצלנים, אבל למי זה מתאים

יוקללה – התחביב המושלם לעצלנים, אבל למי זה מתאים

יוקללה

יוקללה, למי זה מתאים?

כשהייתם צעירים לא השקעתם בשיעורי חלילית בבית הספר? זה לא אומר שאתם לא יכולים לנגן בצורה מרשימה בכלי נגינה. הכירו את ה-יוקללה, כלי הנגינה המושלם לעצלנים, שנחת עלינו היישר מהוואי הרחוקה. אז מאיפה מתחילים, כמה זה עולה, מה קונים והאם חייבים לקחת שיעורים, בואו ננגן. 

היוקללה הוא כלי נגינה שהגיע מהוואי, הוא נראה כמו גיטרה קטנה, בעלת ארבעה מיתרים, יש יוקללה בגדלים שונים- מהקטן לגדול- סופרן, קונצרט, בריטון וטנור. ישנו גם את הבנג’ולילי ואת הסופרנינו. אם כבר התבלבלתם, אל דאגה, עד סוף הכתבה תדעו הכל, אנחנו כבר יודעים שאתם עצלנים אז נעשה את   זה מהר.

מה ההבדל בין סוגים של יוקללה

היוקללה הכי נפוץ והמקורי הוא הסופרן או הסופרנו . הוא הכי קטן, קל לנשיאה. בגדול ההבדלים העיקריים בין הגדלים של היוקללה הם עצמת הקול ו”עובי” הסאונד וכמובן הגודל. ככל שכלי הנגינה הוא גדול יותר, זה מתבטא בצליל חזק ועמוק יותר. כך לדוגמא ההבדל בין סופרן לקונצרט .

מה ההבדל בין סופרן לקונצרט יוקללה?

ובכן הצליל של הסופרן יהיה “דק” יותר, טיפה עדין וגבוה יותר וגם חלש יותר.

איזה גודל יוקללה לבחור?

התשובה הפשוטה היא כזאת, ככל שהאצבעות שלכם גדולות יותר, יהיה לכן נוח יותר לנגן ביוקללה גדול יותר. אנחנו מדברים על סופרן, קונצרט וטנור כרגע. (בריטון הוא קצת שונה כי הכיוון והצלילים שלא שונים והוא ממש בגודל של גיטרה) היינו ממליצים באופן כללי לא להתחיל מהסופרן- הסופרן יתאים יותר לילדים בעל אצבעות קטנות ודקות, יש יוצאים מן הכלל אבל בגדול, הקונצרט הוא היוקללה המועדף עלינו.

איך נדע שהכלי איכותי?

יש מספר פרמטרים לבדוק כאשר בוחרים יוקללה, סוג העץ, המיתרים, איכות הבניה, מיקום המפעל ועוד. טיפ קטן- אין עוד מכונה שמייצרת יוקללה מאפס כך שעל כל יוקללה אפשר לכתוב- יוצר בעבודת יד, אז שזה לא ירשים אתכם יותר מדי. מה שתמיד עדיף לעשות אם אתם לא מבינים מיותר מדי הוא לקנות יוקללה מחברה מוכרת, כך תדעו שהוא איכותי. חברות מוכרות וטובות הן- קאלה, מהלו, אורטגה, פנדר, ועוד. יש לבדוק שהכלי מגיע עם מיתרים איכותיים- יוקללה בהרכבה מעולה עדיין יכול להישמע רע ללא מיתרים סופר איכותיים. החברה המובילה בעולם למיתרי יוקללה היא חברת- אקילה.

מניסיון, אין מתנות חינם, יוקללה זול (מתחת ל60 דולר) כנראה לא יהיה שווה יותר מדיי. המלצות על כלים לכל תקציב- בהמשך.

איך מתחילים ללמוד לנגן ?

ובכן יש היום הרבה מידע באינטרנט, והרבה אפליקציות שאפשר ללמוד מהן לנגן תוך זמן קצר. אנחנו תמיד בעד לקחת שיעורים אם כי אפשר לומר בכנות שאפשר ללמוד לנגן על הכלי הזה גם בלמידה עצמית. יש גם ספרים ללימוד יוקללה שאפשר להזמין מהאינטרנט. בגדול אפשר פשוט לפתוח או לקנות טבלת אקורדים ליוקללה. ללמוד את האקורדים ואז להתחיל לנגן אותם. זה כזה פשוט. אחר כך מומלץ לצפות ביו טיוב בסוגי הפריטות השונים. ותמיד אפשר לאלתר 😊

מה המחיר ואיפה קונים?

המחירים של יוקללה טוב נעים בין 300-2000 שקלים. אפשר לחפש גם יוקללה ביד2 כי יש הרבה עצלנים שמזמינים ואפילו לא מתחילים לנגן. אם אתם מעדיפים לשלם קצת יותר אבל לקבל ייעוץ והכוונה ואפילו לשמוע ולהרגיש את היוקללה לפני הרכישה, תמיד תוכלו לקפוץ לכלי זמר או רשת דיאז ויש גם את ווילד גיטר’ס שהם היבואנים הרשמיים של קאלה בישראל. אם בכל זאת תרצו להביא יוקללה טוב במחיר זול יותר, יש כלים מעולים באמזון ולפעמים (לא תמיד) בעלי אקספרס. זכרו שכל הזמנה מחו”ל מעל 75 (לא כולל המשלוח) תחויב במע”מ אז אם אתם מזמינים מחו”ל קנו יוקללה במחירים בין 60-74 דולר. אם אתם אנשים שאוהבים סטייל תדעו שיש כלים מדהימים בכל מיני צורות ודוגמאות, יוקללה שהם עם ציורים, כאלה שהם עמידים בפני מים ועוד, צריך לזכור שזה לפעמים זה יכול לבוא על חשבון האיכות, אבל אם תחפשו ממש טוב תוכלו למצוא יוקללה שהוא גם יפה וגם איכותי.

 

האם כדאי לקנות יוקללה עם הגברה?

לא נחוץ, סתם מייקר את הכלי ואתם לא הולכים להופיע עם היוקללה הראשון שלכם. תשקיעו ותשאלו אותנו עוד שנה את השאלה הזאת.

אילו אביזרים להוסיף ואיפה לקנות אותם.

האביזרים הנוספים המומלצים ליוקללה הם כמובן תיק (קייס) ליוקללה כדי שנוכל גם להגן עליו, גם לאחסן אותו וגם לקחת אותו איתנו ממקום למקום.

קאפו ליוקללה- מאפשר לנו להעלות טונים (כדי שיהיה יותר נוח לשיר) בקלות.

סט מיתרים נוסף (של אקילה)- אין דבר מתסכל מזה שנקרע לכם מיתר ועכשיו אתם צריכים להזמין/ללכת לקנות מיתרים עד שתוכלו לנגן שוב.

עוד אביזרים שקיימים אבל לדעתנו הם לא הכי נחוצים הם- מפרט ליוקללה ( הוא שונה ממפרט של גיטרה כי הוא לא עשוי מפלסטיק אלא מסוג של לבד קשיח)

רצועה- בואו, אתם לא באמת עומדים ומנגנים, זה עולה גרושים אבל לא באמת נחוץ

טיונר – לא נחוץ כי לכל אחד יש היום סמארט פון ויש אפליקציות חינמיות מעולות, זה יותר זול, נוח יותר ולעיתים מדויק יותר.

 

אתם כבר מנגנים? יאללה, התחילו לצלם את עצמכם ושלחו לנו למייל[email protected] .